Wednesday, May 22, 2013

#6 kornjaca.h Include Objektni Grafika

#ifndef KORNJACA_H
#define KORNJACA_H
#include <graphics.h>

class c_kornjaca{
 private: // ne moze im se pristupiti izvan objekta
  int x;
  int y;
  int r;
  colors color;

  public:    // moze im se pristupiti izvan projekta
   c_kornjaca(int _x, int _y, int _r,colors _color);
  ~c_kornjaca();
  void clearMe();
  void drawMe();
  void move(int position, int step, int maxX, int maxY);  
};

c_kornjaca::c_kornjaca(int _x, int _y, int _r,colors _color){
      x=_x;
      y=_y;
      r=_r;
      color=_color;
      drawMe();          
}
void c_kornjaca::clearMe(){
  setcolor(BLACK);
  circle(x,y,r);  
}
void c_kornjaca::drawMe(){
  setcolor(color);
  circle(x,y,r);  
}
void c_kornjaca::move(int position, int step, int maxX, int maxY){
  switch(position){
  case KEY_LEFT:
       if (x-r-step>0) {
        clearMe();            
        x=x-step;
        drawMe();
       }
     
   
   break;
   case KEY_RIGHT:
       if (x+r+step<maxX) {
       clearMe();
       x=x+step;
       drawMe();
       }
   break;
    case KEY_UP:
       if (y-r-step>0) {
       clearMe();
       y=y-step;
       drawMe();
       }
   break;
     case KEY_DOWN:
       if (y+r+step<maxY) {
       clearMe();
       y=y+step;
       drawMe();
       }
   break;                  
                 
 }  
}
#endif

#6 Crtanje kornjace objektno orjentisan program


#include "kornjaca.h"
#define maxX 800
#define maxY 800

// kornjaca koristi kompjutersku grafiku namestite project za rad sa grafikom
void play(){
     c_kornjaca *kornjaca=new c_kornjaca(400,400,20,GREEN);
     char c=' ';
while(c!='q'){
  if(kbhit( )){
      c=getch();
     kornjaca->move((int) c,10,maxX,maxY);          
  }
}  
   
}

int main(){
  initwindow (maxX,maxY);/*otvara prozor velicine 800 x 800 piksela*/
   
   play();
   
   while (!kbhit( ));  /*zadržava prozor sa crtežom otvorenim*/
 
   closegraph( );
   return 1;
}

Monday, May 20, 2013

#5 Klasa ucenik u c++


#include<stdio.h>
#include<conio.h>
#include <string>
#include <iostream>

// staviti namespace napocetak
using namespace std;

 class c_ucenik{
     
  public:
  c_ucenik(string _ime,string _prezime,int _ocena);
 
  void unos();
  void ispis();
  void ocena_povecaj();
  void ocena_smanji();
 
 
   
  private:
  string ime;
  string prezime;
  int ocena;    
     
 };

 c_ucenik::c_ucenik(string _ime,string _prezime, int _ocena){
   ime=_ime;
   prezime=_prezime;
   ocena=_ocena;                      
 }
void c_ucenik::unos(){
   cout <<"unesi te ime ucenika\n";
   cout <<"ucenik.ime=";
   cin >>ime;
 
   cout <<"unesi te prezime ucenika\n";
   cout <<"ucenik.prezime=";
   cin >>prezime;
 
   cout <<"unesi te ocenu ucenika\n";
   cout <<"ucenik.ocena=";
   cin >>ocena;
}
void  c_ucenik::ispis(){
      cout <<"******************* ISPIS *********************\n";

      cout <<"ucenik.ime="<<ime<<endl;
      cout <<"ucenik.prezime="<<prezime<<endl;
      cout <<"ucenik.ocena="<<ocena<<endl;
      cout <<"***********************************************\n\n";
}
void c_ucenik::ocena_povecaj(){
      ocena++;
     }
void c_ucenik::ocena_smanji(){
      ocena--;
     }

int main(){
 
 
   // kako se koristi konstruktor
   c_ucenik *ucenik=new c_ucenik::c_ucenik("","",0);
 
   ucenik->unos();
 
   ucenik->ispis();
   ucenik->ocena_povecaj();
   ucenik->ocena_povecaj();
 
   ucenik->ispis();
   ucenik->ocena_smanji();
   ucenik->ispis();
 
   getch();

 return 1;  
}

#3 Stringovi u c++


#include <conio.h>
#include <stdio.h>

#include <iostream>

using namespace std;

void printme(std::string str){
  cout <<"2ime:" <<str <<endl;  
}

int main(){
    // stringovi u c++ mali primer za vezbanje sa funkcijom takodje
    string ime="perica";
   
    cout <<"molim vas unesite neko ime \n";
    cin >> ime;
    cout <<"ime:"<<ime<<endl;;
    printme(ime);

 getch();
 return 0;  
}